ΡΕΥΜΑΤΟΠΑΘΕΙΕΣ

7.1 ΟΣΤΕΟΑΡΘΡΙΤΙΔΑ
Η οστεοαρθρίτιδα αποτελεί μία χρόνια εκφυλιστική νόσο. Με την πάροδο του χρόνου εμφανίζονται οστεόφυτα στην περιοχή των προσβεβλημένων αρθρώσεων και ο χόνδρος προοδευτικά εκφυλίζεται.

Ο πόνος στην οστεοαρθρίτιδα αυξάνεται με την υπερβολική δραστηριότητα, ενώ η ανάπαυση τον μειώνει.

Αρκετές φορές οι ασθενείς παραπονιούνται για «τρίξιμο» μέσα στις αρθρώσεις τους. Ο κριγμός αυτός οφείλεται στην απώλεια της φυσιολογικής υφής του χόνδρου.

Η αδυναμία των μυών συνοδεύει τη νόσο αυτή προκαλώντας επιπλέον δυσκολία στη βάδιση και στη δραστηριότητα.

Η φυσικοθεραπεία αποσκοπεί στη:
Μείωση του πόνου
Αύξηση εύρους κίνησης Βελτίωση φυσικής κατάστασης
Ήπια κινητοποίηση των αρθρώσεων
Αύξηση της δύναμης και της ελαστικότητας

7.2 ΡΕΥΜΑΤΟΕΙΔΗΣ ΑΡΘΡΙΤΙΔΑ
Η ρευματοειδής αρθρίτιδα αποτελεί πάθηση του συνδετικού ιστού. Η εκδήλωση της νόσου μπορεί
να αρχίσει με ήπια αρθρικά συμπτώματα και πόνο και προοδευτικά να εμφανίσει διογκώσεις,
δυσκαμψίες και παραμορφώσεις. Συνήθως η νόσος προσβάλει τις μικρότερες αρθρώσεις όπως των
χεριών και των ποδιών και στη συνέχεια εκδηλώνεται και σε κεντρικότερες όπως στη Σπονδυλική Στήλη.
Χαρακτηριστικό είναι ότι οι φλεγμονώδης αλλαγές που συμβαίνουν επιδρούν κυρίως σε περιαρθρικές
δομές αλλά και στα έλυτρα των τενόντων δημιουργώντας τενοντίτιδες και τενοντοελυτρίτιδες.
Οι ασθενείς παραπονιούνται για πόνο και δυσκαμψία κυρίως τις πρωινές ώρες, για αύξηση θερμοκρασίας
στην περιοχή των προσβεβλημένων αρθρώσεων, για μυϊκή αδυναμία και εύκολη κόπωση.

Τα συμπτώματα αυτά παρουσιάζουν υφέσες και εξάρσεις περιοδικά.

Στόχος μας είναι:
1. Μείωση του πόνου